Fpa:s servicestället i Dickursby
FPA:s serviceställe erbjuder rådgivning och betjäning i frågor som gäller FPA:s förmåner. Du kan ansöka om förmåner, meddela förändringar och skicka bilagor även i e-tjänsten MittFPA på adressen www.fpa.fi/mittfpa. Du kan också boka tid för betjäning per telefon. Läs mer på adressen www.fpa.fi/boka-tid.
Besöksadress
Fernissagatan 4, 01300 Vanda
Servicestället på kartan (suomi.fi)Öppettider
- Måndag 9 — 12
- Tisdag 9 — 12
- Onsdag 9 — 12
- Torsdag 9 — 12
- Fredag 9 — 12
Övrig kontaktinformation
FPA:s servicenummerTillgänglighetsinformation
- Bilplatsen för rörelsehindrade ligger utomhus över 10 m från ingången. Parkeringsrutans bredd är under 3,6 m.
- Hållplatsen för skjutstrafik ligger i närheten av ingången.
- Rutten till ingången är ojämn och smal samt belyst.
- Ingången är lätt att urskilja och belyst. Ingången har ett tak.
- Vid ingången finns 3 trappsteg efter varandra.
- Vid ingången finns en under 6 m lång ramp.
- Dörrarna vid ingången är lätta att urskilja och glasdörrarna har kontrastmarkeringar. Dörren öppnas automatiskt med en knapp.
- Vid ingången finns trösklar som är över 2 cm höga.
- Servicepunkten finns på samma plan som ingången.
- Dörrarna vid servicepunkten är lätta att urskilja. Glasdörrarna har kontrastmarkeringar.
- I servicepunktens väntrum finns ett könummersystem och stolar.
Ansvarig för tjänsten
Kela
Uppdaterad
22.4.2025
Hjälp med att sköta ärenden
Ta med dig ett identitetsbevis, exempelvis körkort eller pass, när du besöker ett FPA-serviceställe. Om du sköter en annan persons ärenden behöver du en specificerad fullmakt av personen i fråga samt eget identitetsbevis.
Om du har med dig nätbankskoder eller mobilcertifikat, kan du uträtta dina FPA-ärenden på en kunddator på servicestället. Det finns inga kunddatorer på de serviceställen där man endast kan sköta ärenden med tidsbokning.
Ledar-, assistans- eller tjänstehundar är tillåtna på serviceställena.