Kom på besök | Privatpersoner | FPAGå till innehållet

Avbrott i MittFPA 29.4 kl. 6–8 Läs mer

Fpa:s servicestället i Dickursby

FPA:s serviceställe erbjuder rådgivning och betjäning i frågor som gäller FPA:s förmåner. Du kan ansöka om förmåner, meddela förändringar och skicka bilagor även i e-tjänsten MittFPA på adressen www.fpa.fi/mittfpa. Du kan också boka tid för betjäning per telefon. Läs mer på adressen www.fpa.fi/boka-tid.

Besöksadress

Fernissagatan 4, 01300 Vanda

Servicestället på kartan (suomi.fi)

Öppettider

Kundservice är öppen för självbetjäning mån - fre kl. 9 - 16. Vi betjänar också med tidsbokning.
  • Måndag 9 — 12
  • Tisdag 9 — 12
  • Onsdag 9 — 12
  • Torsdag 9 — 12
  • Fredag 9 — 12
Avvikande öppettider
Valborg: Stängt
Kristi himmelsfärdsdag: Stängt
Midsommarafton: Stängt

Övrig kontaktinformation

FPA:s servicenummer
FPA PB 10, 00056 FPA

Tillgänglighetsinformation

Rutten till huvudingången
  • Bilplatsen för rörelsehindrade ligger utomhus över 10 m från ingången. Parkeringsrutans bredd är under 3,6 m.
  • Hållplatsen för skjutstrafik ligger i närheten av ingången.
  • Rutten till ingången är ojämn och smal samt belyst.
Huvudingången
  • Ingången är lätt att urskilja och belyst. Ingången har ett tak.
  • Vid ingången finns 3 trappsteg efter varandra.
  • Vid ingången finns en under 6 m lång ramp.
  • Dörrarna vid ingången är lätta att urskilja och glasdörrarna har kontrastmarkeringar. Dörren öppnas automatiskt med en knapp.
  • Vid ingången finns trösklar som är över 2 cm höga.
I lokalen
  • Servicepunkten finns på samma plan som ingången.
  • Dörrarna vid servicepunkten är lätta att urskilja. Glasdörrarna har kontrastmarkeringar.
  • I servicepunktens väntrum finns ett könummersystem och stolar.

Ansvarig för tjänsten

Kela

Uppdaterad

22.4.2025

Hjälp med att sköta ärenden

Ta med dig ett identitetsbevis, exempelvis körkort eller pass, när du besöker ett FPA-serviceställe. Om du sköter en annan persons ärenden behöver du en specificerad fullmakt av personen i fråga samt eget identitetsbevis.

Om du har med dig nätbankskoder eller mobilcertifikat, kan du uträtta dina FPA-ärenden på en kunddator på servicestället. Det finns inga kunddatorer på de serviceställen där man endast kan sköta ärenden med tidsbokning.

Ledar-, assistans- eller tjänstehundar är tillåtna på serviceställena.