KelaGå till innehållet

Avbrott i tidsbokningssystemet 28.8 kl. 6–8 Läs mer

Avbrott i MittFPA 28.8 kl. 6–8 Läs mer

Fpa:s servicestället i Mäntsälä

Servicestället betjänar endast på bokad tid. Du kan sköta nästan alla dina FPA-ärenden också per telefon. Boka telefontid på adressen www.fpa.fi/boka-tid eller genom att ringa ett av våra servicenummer. Du hittar våra servicenummer på adressen www.fpa.fi/ring-fpa. Vid behov bokar vi en besökstid för dig till servicestället. Du kan ansöka om förmåner, meddela förändringar och skicka bilagor även i e-tjänsten MittFPA på adressen www.fpa.fi/mittfpa.

Besöksadress

Heikinkuja 4, 04600 Mäntsälä

Servicestället på kartan (suomi.fi)

Öppettider

Ring och boka tid
OBS! Stängd f.o.m 30.6.25

Övrig kontaktinformation

FPA:s servicenummer
FPA PB 10, 00056 FPA

Tillgänglighetsinformation

Rutten till huvudingången
  • 2 bilplatser för rörelsehindrade ligger utomhus under 10 m från ingången. Parkeringsrutans bredd är under 3,6 m.
  • Hållplatsen för skjutstrafik ligger i närheten av ingången, på en plats varifrån det är lätt att ta sig till trottoaren.
  • Rutten till ingången är skyltad, jämn och tillräckligt bred samt belyst.
  • På rutten finns en under 6 m lång ramp med ett räcke på ena sidan.
Huvudingången
  • Ingången är lätt att urskilja och belyst. Ingången har ett tak.
  • Dörrarna vid ingången är lätta att urskilja och glasdörrarna har kontrastmarkeringar. Utanför dörren finns tillräckligt med fritt utrymme för att röra sig t.ex. med rullstol. Dörren öppnas automatiskt med en rörelsedetektor.
I lokalen
  • Servicepunkten finns på samma plan som ingången.
  • Vid servicepunkten finns skyltar till olika lokaler.
  • Dörrarna vid servicepunkten är svåra att överblicka. Glasdörrarna har kontrastmarkeringar.
  • I servicepunktens väntrum finns inget könummersystem. I väntrummet finns stolar.
  • I servicestället finns en toalett som har angetts som tillgänglig på samma plan som servicestället. Toalettstolen har varken ensidigt eller dubbelsidigt armstöd.

Ansvarig för tjänsten

Kela

Uppdaterad

21.8.2025

Hjälp med att sköta ärenden

Ta med dig ett identitetsbevis, exempelvis körkort eller pass, när du besöker ett FPA-serviceställe. Om du sköter en annan persons ärenden behöver du en specificerad fullmakt av personen i fråga samt eget identitetsbevis.

Om du har med dig nätbankskoder eller mobilcertifikat, kan du uträtta dina FPA-ärenden på en kunddator på servicestället. Det finns inga kunddatorer på de serviceställen där man endast kan sköta ärenden med tidsbokning.

Ledar-, assistans- eller tjänstehundar är tillåtna på serviceställena.