Servicestället i Åbo
FPA:s serviceställe erbjuder rådgivning och betjäning i frågor som gäller FPA:s förmåner. Du kan ansöka om förmåner, meddela förändringar och skicka bilagor även i e-tjänsten MittFPA på adressen www.fpa.fi/mittfpa. Du kan också boka tid för betjäning per telefon. Läs mer på adressen www.fpa.fi/boka-tid.
Besöksadress
Auragatan 8, 20100 Åbo
Servicestället på kartan (suomi.fi)Öppettider
- Måndag 9 — 12
- Tisdag 9 — 12
- Onsdag 9 — 12
- Torsdag 9 — 12
- Fredag 9 — 12
Övrig kontaktinformation
FPA:s servicenummerTillgänglighetsinformation
Ingen information
Ansvarig för tjänsten
Kela
Uppdaterad
16.4.2025
Hjälp med att sköta ärenden
Ta med dig ett identitetsbevis, exempelvis körkort eller pass, när du besöker ett FPA-serviceställe. Om du sköter en annan persons ärenden behöver du en specificerad fullmakt av personen i fråga samt eget identitetsbevis.
Om du har med dig nätbankskoder eller mobilcertifikat, kan du uträtta dina FPA-ärenden på en kunddator på servicestället. Det finns inga kunddatorer på de serviceställen där man endast kan sköta ärenden med tidsbokning.
Ledar-, assistans- eller tjänstehundar är tillåtna på serviceställena.