Sopimus ja asiakirjojen siirtäminen Kelaan | Kumppanit | KelaSiirry sisältöön

Sopimus ja asiakirjojen siirtäminen Kelaan

Palveluntuottaja ja Kela laativat aina kirjallisen sopimuksen asiakirjojen siirrosta ennen kuin ne voi siirtää Kelan arkistointipalveluun. Tarkista, kenelle palvelu on tarkoitettu ja voiko oma organisaatiosi käyttää arkistointipalvelua.

Ilmoita tiedot sopimusta varten

Kela tarvitsee sopimusta varten tiedot palveluntuottajasta, asiakirjojen siirtäjästä ja siirrettävästä aineistosta.

Täytä lomake Aineiston siirtämistä koskevan sopimuksen taustatiedot (pdf) ja lähetä se sähköpostilla osoitteeseen toimintansa.lopettaneet@kela.fi. Katso ohje, miten lähetät suojatun sähköpostin Kelaan.

Kun tiedot on toimitettu, Kela laatii siirtosopimuksen ja on yhteydessä palveluntuottajaan, kun sopimus on valmis allekirjoitettavaksi.

Järjestä ja siirrä aineistot Kelaan

Ennen aineistojen siirtämistä palveluntuottajan täytyy järjestää aineisto Kelan ohjeistuksen mukaisesti. Tutustu ohjeeseen Potilas- ja asiakasasiakirjojen valmistelu kuljetusta ja arkistointia varten (pdf). Sähköiset aineistot täytyy toimittaa Kelaan ulkoisella tallennusvälineellä, esimerkiksi USB-liitännäisellä muistitikulla tai kovalevyllä.

Kun siirtosopimus on allekirjoitettu, Kela ottaa yhteyttä ja sopii palveluntuottajan kanssa aineiston siirtämisestä.

Aineistot voi tuoda vain sopimuksessa mainittuun Kelan toimipisteeseen. Lue lisää ohjeesta Potilas- ja asiakasasiakirja-aineiston siirtäminen Kelan arkistointipalveluun (pdf).

Vastuu asiakirjoista siirtyy Kelalle, kun Kela on kuitannut ne vastaanotetuksi.

Sivu päivitetty 9.1.2024

Mitä mieltä olet sivusta?