Chattirobotti Kela-Kelpo vastaa kysymyksiin ja ohjaa eteenpäin

Kelan chattirobotti Kela-Kelpo palvelee kaikkina vuorokauden aikoina Kelan verkkosivuilla ja asiointipalvelussa.

Kela-Kelpon avulla saat nopeasti ja helposti tukea etuuden hakemisen kaikissa vaiheissa. Kela-Kelpo antaa yleistä tietoa etuudesta ja ohjaa tarvittaessa eteenpäin asiakaspalveluun.

Kela-Kelpo vastaa lapsiperheiden ja toimeentulotukeen liittyviin yleisiin kysymyksiin. Lapsiperhe-etuuksiin liittyviin kysymyksiin Kela-Kelpo vastaa sekä suomeksi että ruotsiksi. Toimeentulotuen osalta palvelu on toistaiseksi saatavilla vain suomeksi.

Asiointipalvelussa Kela-Kelpo avustaa vanhempainpäivärahan ja toimeentulotuen hakemuksen teossa suomeksi ja ruotsiksi.

Kela-Kelpo tunnistaa sijaintisi sivuilla

Kela-Kelpo tunnistaa sijaintisi kela.fi-sivustolla, kun esität sille kysymyksen. Se osaa näin kohdentaa vastauksensa sivulla olevaan etuuteen.

Esimerkki

Saavut kela.fissä toimeentulotuen sivulle ja kysyt Kela-Kelpolta apua. Kela-Kelpo ymmärtää sivun olevan toimeentulotuen sivulla, vaikka et mainitse toimeentulotukea kysymyksessäsi.

Kela-Kelpo ja tietoturva

Kela-Kelpon kanssa asiointi tapahtuu yleisellä tasolla. Ethän kirjoita chattiin henkilötietojasi tietoturvasyistä.

Tietosuoja on otettu huomioon asioidessasi Kela-Kelpon kanssa ja asiointi tapahtuu anonyymisti.