Kelan asiakaspalvelu
Asioi verkossa
- Hae etuutta
- Voit hakea lähes kaikki Kelan tuet verkossa.
- Kokeile uutta asiointipalvelua
- Asiointipalvelun uusi etusivu toimii mobiililaitteilla. Voit helposti tarkistaa omat Kela-asiat ja näet, puuttuuko hakemuksestasi vielä jotain.
- Lähetä liite
- Skannaa tai valokuvaa tarvittavat liitteet.
- Ilmoita muutoksesta
- Muuttuiko osoite, tulot tai parisuhde? Muutos voi vaikuttaa saamaasi tukeen.
- Tekninen asiakastuki
- Tarkista ongelmatilanteessa millä selaimilla ja asetuksilla asiointipalvelu toimii parhaiten.
Kysymyksiä ja vastauksia
- Hakemusten käsittelyajat
- Keskimääräinen käsittelyaika etuuksittain.
- Usein kysyttyä koronasta
- Vastauksia koronavirusepidemian vaikutuksista etuuksiin.
- Kysy Kelasta -palsta
- Esitä oma kysymys tai lue muiden saamia vastauksia.
- Chattirobotti
- Robotti vastaa lapsiperheiden etuuksiin liittyviin kysymyksiin.
- Kela sosiaalisessa mediassa
- Vastaamme yleisiin kysymyksiin Facebookissa ja Instagramissa.
Soita Kelaan
- Puhelinpalvelu arkisin 9−16
- Alkuviikosta ja iltapäivisin puhelinpalvelussa voi olla ruuhkaa.
- Puhelinpalvelu muilla kielillä
- Ruotsiksi, saameksi, ja englanniksi.
- Kansainväliset tilanteet arkisin 10−15
- Muutatko ulkomaille tai Suomeen? Kysy sosiaaliturvasta kansainvälisissä tilanteissa.
- Perintäkeskus arkisin 9−16
- Kysy maksusuunnitelman sopimisesta, saamastasi perintäkirjeestä tai maksuvapautuksista.
Tule käymään
- Aukioloajat ja osoitteet
- Tarkista palvelu- ja asiointipisteiden osoitteet ja aukioloajat. Lähetä posti osoitteella Kela, PL 10, 00056 KELA.
- Palvelupiste vai asiointipiste?
- Kelan palvelupisteessä saat henkilökohtaista neuvontaa, asiointipisteessä eri viranomaisten yleistä opastusta.
- Etäpalvelu
- Tarkista, missä asiointipisteissä on tarjolla etäpalvelua.