Kelan digituki

Jos asiakas tarvitsee apua verkossa asiointiin, hän voi saada Kelasta digitukea. Digituki on tarkoitettu kaikille. Mahdollisuus käyttää digitukea ei edellytä aiempaa asioimista verkossa.

Digitukea voi saada esimerkiksi seuraaviin asioihin:

  • verkkohakemuksen täyttäminen
  • liitteen lähettäminen tietokoneella tai puhelimella
  • päätöksen tarkistaminen asiointipalvelussa
  • tietojen etsiminen Kelan verkkosivuilta
  • laskurien käyttö.

Digitukea saa puhelimessa ja palvelupisteessä

Koronaepidemian takia digitukea annetaan nyt pääasiassa puhelimitse. Tarvittaessa asiakkaalle voidaan varata puhelinaika.  Tarkista palvelunumero tai varaa puhelinaika.

Puhelimitse annettava digituki edellyttää, että asiakkaalla on laite, jolla hän pääsee verkkoon.

Koronaepidemian takia palvelupisteessä voi saada digitukea, jos asiakkaalla on mukana oma mobiililaite, kuten tabletti tai älypuhelin. Asiakasta neuvotaan silloin turvalasin takaa.

Kela on mukana digituen verkostoissa

Digituki on vakiintunut osa Kelan asiakaspalvelua. Osallistumme aktiivisesti digituen verkostoihin, kerromme verkkoasioinnista erilaisissa tapahtumissa ja opastamme digitukijoita Kelan palveluista kertomisessa.

Lue lisää