Kelan digituki | Henkilöasiakkaat | KelaSiirry sisältöön

Kelan digituki

Jos tarvitset apua Kela-asioiden hoitamiseen verkossa, voit saada digitukea. Digituki eli digineuvonta on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat hoitaa Kela-asioitaan omatoimisesti. Mahdollisuus saada tukea sähköiseen asiointiin ei edellytä aiempaa asioimista verkossa.

Digitukea voi saada esimerkiksi seuraaviin asioihin:

  • verkkohakemuksen täyttäminen OmaKelassa
  • liitteen lähettäminen tietokoneella tai puhelimella
  • päätöksen tarkistaminen OmaKelassa
  • tietojen etsiminen Kelan verkkosivuilta
  • laskurien käyttö.

Digitukea saa puhelimessa ja palvelupisteessä

Annamme digitukea puhelimitse ja paikan päällä palvelupisteessä.

Jos haluat tukea sähköiseen asiointiin puhelimitse, soita palvelunumeroon tai varaa puhelinaika. Puhelimitse annettava digituki edellyttää, että sinulla on laite, jolla pääset verkkoon.

Digineuvontaa saa myös palvelupisteellä

Kela on mukana digituen verkostoissa

Digituki on vakiintunut osa Kelan asiakaspalvelua. Osallistumme aktiivisesti digituen verkostoihin, kerromme verkkoasioinnista erilaisissa tapahtumissa ja opastamme digitukijoita Kelan palveluista kertomisessa.

Lue lisää

undefined Asioi turvallisesti OmaKelassa

Asioi turvallisesti OmaKelassa

Kelan OmaKela-palvelussa asiointi on turvallista. Kela-asioiden hoitaminen verkossa on myös kätevää. Kokosimme vinkit turvalliseen asiointiin OmaKelassa.

Lue lisää