Rekrytointipalvelussa käyttökatko 21.5. klo 01.00–08.00 Lisätietoja
Asiointipalveluissa käyttökatko 21.5. klo 6–20 Lisätietoja
Ajanvarausjärjestelmässä käyttökatko 21.5. klo 6–20 Lisätietoja
Kelan etäpalveluissa on havaittu häiriö Lisätietoja
Varaa aika
Voit varata ajan Kelan puhelinpalveluun verkossa tai soittamalla puhelinpalveluun.
Näin varaat puhelinajan verkossa
- Kirjaudu ajanvarausjärjestelmään.
- Valitse varauksen syy ja elämäntilanne tai etuus, johon asiasi liittyy.
- Valitse sinulle sopiva aika.
- Vahvista varaus.
- Kirjaudu ulos järjestelmästä, kun olet valmis.
Verkossa voit myös tarkistaa, muuttaa tai peruuttaa varauksesi.
Kelan palveluasiantuntija soittaa sinulle sovittuna ajankohtana numerosta 020 692 219 tai 020 634 1611. Ota etukäteen esille kaikki asiakirjat, jotka liittyvät asiaasi. Tällaisia voivat olla esim. palkkakuitti tai lääkärintodistus.
Jos et itse pysty varaamaan aikaa, saat apua soittamalla Kelan puhelinpalveluun tai käymällä palvelupisteessä. Myös Kelan yhteistyökumppanit, kuten kuntien sosiaalipalvelu, TE-palvelut tai terveydenhuollon toimijat, voivat varata sinulle ajan puhelinpalveluun.
Usein kysyttyä ajan varaamisesta
Katso video puhelinajan varaamisesta
Huom.! Uudessa ajanvarausjärjestelmässä myös turvakieltoasiakkaat voivat varata itselleen puhelinajan.