Varaa aika

Varaa aika Kelan puhelinpalveluun, kun haluat käydä asioita rauhassa läpi. Voit varata ajan verkossa tai soittamalla puhelinpalveluun.

Ajanvaraus verkossa on uudistunut

Ajan varaaminen on nyt selkeää ja onnistuu paremmin mobiililaitteella, mutta edellyttää tunnistautumista. Jos haluat peruuttaa ennen 12.10. varaamasi ajan, soita puhelinpalveluun.

Näin varaat puhelinajan verkossa

 
  1. Kirjaudu ajanvarausjärjestelmään.
  2. Valitse varauksen syy ja elämäntilanne tai etuus, johon asiasi liittyy.
  3. Valitse sinulle sopiva aika.
  4.  Vahvista varaus.
  5. Kirjaudu ulos järjestelmästä, kun olet valmis.

Verkossa voit myös tarkistaa, muuttaa tai peruuttaa varauksesi.

Kelan palveluasiantuntija soittaa sinulle sovittuna ajankohtana numerosta 020 692 219 tai 020 634 1611. Ota etukäteen esille kaikki asiakirjat, jotka liittyvät asiaasi. Tällaisia voivat olla esim. palkkakuitti tai lääkärintodistus.

Jos et itse pysty varaamaan aikaa, saat apua soittamalla Kelan puhelinpalveluun tai käymällä palvelupisteessä. Myös Kelan yhteistyökumppanit, kuten kuntien sosiaalipalvelu, TE-palvelut tai terveydenhuollon toimijat, voivat varata sinulle ajan puhelinpalveluun.

Usein kysyttyä ajan varaamisesta

Katso video puhelinajan varaamisesta

 

Huom.! Uudessa ajanvarausjärjestelmässä myös turvakieltoasiakkaat voivat varata itselleen puhelinajan.

Lue lisää