Kunduppgiftsblankett

På kunduppgiftsblanketten meddelar du FPA de uppgifter som behövs för att tolktjänst ska kunna ordnas. Centret för tolktjänst för personer med funktionsnedsättning behöver till exempel din e-postadress eller ditt telefonnummer och vilka kommunikationsmetoder du använder. En lämplig tolk ordnas för dig utgående från de uppgifter som du meddelat.

På kunduppgiftsblanketten ska du också ange om du vill börja använda en tolklista [linkki].

Blanketter och anvisningar

Kunder med hörselskada

Kunder med talskada

Kunder med syn- och hörselskada

Skicka kunduppgiftsblanketten till FPA per post eller via funktionen Meddelanden i e-tjänsten.

Se till att kunduppgifterna är uppdaterade

Om dina kunduppgifter ändras bör du kontakta Centret för tolktjänst för personer med funktionsnedsättning eller skicka en uppdaterad blankett till FPA per post eller via funktionen Meddelanden i e-tjänsten.

Läs mer: