Työnantajan lomakkeet ja täyttöohjeet työterveyshuollossa | Kumppanit | KelaSiirry sisältöön

Työnantajan lomake ja täyttöohje

Työterveyshuollon palveluntuottaja voi esitäyttää tiedot työnantajan työterveyshuollon kustannuksista lomakkeelle tai esitäyttää hakemuksen pohjatiedot sähköisesti. Lue lisää pohjatietojen sähköisestä lähettämisestä.

Voit pyytää seuraavat ohjeet sähköpostitse osoitteesta tyoterveyshuolto@kela.fi:

  • Kustannus- ja toimintatietojen ilmoittaminen korvaushakemuksessa SV 98a TTH
    • Ohjeessa on palveluntuottajille täyttöohjetta täydentävä yleiskuvaus siitä, mihin korvaushakemuksen kohtiin ohjataan mitkäkin työterveyshuollosta aiheutuneet kustannus- ja toimintatiedot.
  • Työnantaja, näin haet työterveyshuollon korvaukset verkossa
    • Ohjeessa on kerrottu, miten työnantaja täyttää sähköisen hakemuksen Kelan verkkopalvelussa, kun hakemuksen esitiedot on saatu palveluntuottajalta paperilomakkeella. 

Käytä Kelan hyväksymiä lomakkeita

Jos tulostat lomakkeet palveluntuottajan omasta tietojärjestelmästä, varmista, että ne ovat Kelan hyväksymiä.

Kela antaa hyväksytyille lomakkeille erillisen numeron. Numero ja teksti ”Kelan hyväksymä lomake” ovat näkyvissä lomakkeen alareunassa.

Lisätietoja hyväksymismenettelystä saat sähköpostitse osoitteesta tth@kela.fi.

Tutustu korvauskäytäntöihin

Korvauskäytäntöjä-sivulla on tietoa työterveyshuollon palveluntuottajille olennaisista korvauskäytännöistä.

Tutustu korvauskäytäntöihin ennen kuin täytät korvaushakemuslomaketta. Näin tarve lisäselvityksiin vähenee.