Asiointipalveluissa käyttökatko 21.5. klo 6–20 Lisätietoja
Ajanvarausjärjestelmässä käyttökatko 21.5. klo 6–20 Lisätietoja
Kelan etäpalveluissa on havaittu häiriö Lisätietoja
Asioi verkossa
Asiakaspalvelu
Päätöksen tarkistaminen tai korjaaminen
Jos Kelan tekemä toimeentulotuen päätös on asiakkaan mielestä virheellinen, hänen kannattaa ottaa Kelaan yhteyttä ja selvittää, voidaanko päätöstä tarkistaa tai korjata.
Asiakas voi hakea päätöksen tarkistamista tai korjaamista
- Kelan asiointipalvelussa (Henkilöasiakkaat-osio)
- soittamalla Kelan toimeentulotuen palvelunumeroon 020 692 207
- asioimalla palvelupisteessä (Henkilöasiakkaat-osio).
Milloin kyse on päätöksen tarkistamisesta tai korjaamisesta?
Kela voi itse korjata tekemänsä päätöksen asiakkaan eduksi, kun päätöksessä on selkeä virhe. Päätös voidaan myös tarkistaa Kelassa, jos asiakkaan olosuhteissa tai tuen tarpeessa tapahtuu muutoksia päätöksen antamisen jälkeen. Asiakas saa tällöin uuden päätöksen.
Milloin kyse on oikaisuvaatimuksesta?
Jos asiakas on tyytymätön saamaansa päätökseen, hän voi hakea muutosta päätökseen tekemällä oikaisuvaatimuksen Kelan oikaisuvaatimuskeskukseen.