Käyttökatkot ja tekniset ongelmat | Henkilöasiakkaat | KelaSiirry sisältöön

OmaKelan käyttökatkot ja tekniset ongelmat

OmaKelassa on huoltokatko viikoittain sunnuntaiyönä klo 2.30–4.00. Käyttökatkoja voi myös olla torstaisin klo 6.00–8.00. Huoltokatkon aikana verkkopalvelu ei ole käytössä.

OmaKelaan tehdään tavallista isompia muutoksia 4 kertaa vuodessa. Silloin palvelu on poissa käytöstä noin päivän ajan. Päivitysten jälkeen palvelussa voi olla uusia ominaisuuksia ja toimintoja. Käyttökatkoista ja niiden kestosta kerrotaan etukäteen kela.fissä.

Selainasetukset

OmaKela toimii parhaiten uusimmilla selaimilla. Voit käyttää palvelua myös vanhemmilla selaimilla, mutta tällöin se ei välttämättä kaikissa tilanteissa toimi oikein. Vanhemmilla selaimilla palvelu voi myös näyttää erilaiselta ja sen käytettävyys voi olla huonompi. Emme tue palvelun käyttöä Internet Explorer -selaimella.

Ongelmatilanteessa tarkista, että sinulla on seuraavat asetukset:

  • JavaScript on käytössä
  • selaimesi tukee SSL-salausta
  • selaimesi hyväksyy evästeet (cookies).

Tekninen asiakastuki

Jos et pysty ratkaisemaan teknisiä ongelmia itse, ota yhteyttä sähköpostitse osoitteeseemme tekninentuki@kela.fi. Tekninen tuki ei neuvo palvelun käytössä, julkisissa hankinnoissa eikä tukia koskevissa asioissa.

Jos tarvitset tukea OmaKelan käyttöön, esimerkiksi verkkohakemuksen täyttämiseen tai liitteiden lähettämiseen, soita Kelan puhelinpalveluun.

OmaKelassa on myös ohjeita, jotka helpottavat palvelun käyttöä.

Lue lisää

Ajankohtaista 

undefined Asioi turvallisesti OmaKelassa

Asioi turvallisesti OmaKelassa

Kelan OmaKela-palvelussa asiointi on turvallista. Kela-asioiden hoitaminen verkossa on myös kätevää. Kokosimme vinkit turvalliseen asiointiin OmaKelassa.

Lue lisää
Sivu päivitetty 23.9.2024