Etäpalvelu | Henkilöasiakkaat | KelaSiirry sisältöön

Etäpalvelu

Etäpalvelu on Kelan asiakaspalvelua etäyhteydellä. Etäpalvelupisteissä on asiakastietokone, jonka avulla voit puhua Kelan työntekijän kanssa kuva- ja ääniyhteydellä.

Etäpalvelussa saat henkilökohtaista neuvontaa ja voit hoitaa samoja asioita kuin Kelan palvelupisteessä. Etäpalvelu vastaa siis Kelan palvelupisteen palvelua.

Missä etäpalvelua on tarjolla?

Etäpalvelua on tarjolla useissa kuntien asiointipisteissä. Tarkista haustamme, missä on lähin asiointipiste, josta saat Kelan etäpalvelua.

Voit saada etäpalvelua myös Kelan muiden kumppanien tiloissa, kuten Ohjaamoissa, lähitoreilla, Lapin Virtu-pisteissä, hyvinvointikeskuksissa ja palvelukeskuksissa ympäri maata.

Muiden kumppanien tiloissa olevat Kelan etäpalvelupisteet löytyvät Suomi.fi-karttapalvelusta.

Mihin etäpalvelua voi käyttää?

Voit käyttää etäpalvelua, kun tarvitset henkilökohtaista neuvontaa Kela-asioissa. Etäpalvelu vastaa palvelua Kelan palvelupisteessä.

Voit käyttää etäpalvelua, kun tarvitset

  • henkilökohtaista neuvontaa ja ohjausta Kelan etuuksista,
  • apua hakemuksen tekemisessä,
  • apua verkossa asiointiin.

Miten etäpalvelu toimii?

Etäpalvelu toimii tietokoneen kuva- ja ääniyhteydellä. Asiointipisteen tai lähipalvelupisteen henkilöstö auttaa sinua yhteyden avaamisessa.

Aikaa ei tarvitse varata, mutta asiointivuoroa voi joutua hetken odottamaan. Ota mukaan henkilötodistus ja tarvittavat tiedot tai asiakirjat.

Etäpalvelua viittomakielellä ja pohjoissaameksi

Kela tarjoaa etäpalvelua kotoa käsin viittomakielellä, pohjoissaameksi ja koltansaameksi.

Lue lisää