Tule käymään Kelassa | Henkilöasiakkaat | KelaSiirry sisältöön

Keravan asiointipiste

Asiointipisteessä saatte neuvontaa Keravan kaupungin ja yhteistyökumppaneiden (HSL, poliisi, digi- ja väestötietovirasto, Kela, Vantaan ja Keravan hyvinvointialue) palveluissa. Ohjaamme teidät tarvittaessa eteenpäin asiantuntijapalveluihin tai opastamme sähköisten palveluiden käytössä. Pisteestä saatte kaupungin lomakkeita ja esitteitä sekä voitte jättää kaupungille osoitettuja asiakirjoja (hakemuksia, muistutuksia, liitteitä). Asiointipisteessä otetaan vastaan kaupungin maksuja. Siellä voitte ilmoittautua liikuntapalveluiden ja Keravan opiston kursseille ja ostaa sekä ladata liikuntapalveluiden älykortteja. Asiointipisteessä voitte hankkia HSL:n matkakortin ja ladata sitä sekä saada aikataulu- ja reittineuvontaa. Voitte päivittää matkakorttiinne tiedot sekä alennuslippuoikeuden. Voitte asioida pisteessä myös matkakortin ongelmatilanteissa; kun kortti on kadonnut tai kun tarvitsette tietoa korttinne käytöstä. Passi- ja henkilökorttihakemuksia otetaan vastaan ajanvarauksella kerran tai kaksi viikossa. Poliisin virkailija palvelee passi- ja henkilökorttihakemusten vastaanotossa. Ajan voitte varata poliisin verkkosivujen kautta. Asiointipisteen henkilökunta avustaa tarvittaessa ajanvarauksen teossa. Asiointipisteessä otetaan vastaan pisteen aukioloaikana pieniä löytötavaroita, jotka Järvenpään poliisilaitos noutaa viikon kahden välein. Asiointipisteessä neuvotaan yleisellä tasolla Kela-asioissa, autetaan verkkoasioinnissa sekä tarvittaessa ajan varaamisessa. Asiointipisteistä saatte myös Kelan hakemuslomakkeita ja esitteitä ja otetaan vastaan Kelan hakemukset ja liitteet. Asiointipisteelle voit jättää hyvinvointialueelle meneviä asiakirjoja eteenpäin toimitettavaksi sekä maksaa Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen laskuja. Asiointipisteestä saa digi- ja väestötietoviraston lomakkeita ja pisteessä otetaan vastaan digi- ja väestötietovirastolle osoitettuja asiakirjoja. Annamme myös yleisneuvontaa digi- ja väestötietoviraston asioissa. Asiointipisteessä on asiakaspääte sekä kopiointi- ja tulostusmahdollisuus. Pisteen ilmoitustauluilta löytyy tietoa ajankohtaisista asioista.

Käyntiosoite

Kultasepänkatu 7, 04250 Kerava

Palvelupaikka kartalla (suomi.fi)

Aukioloajat

  • Maanantai 8 — 17:30
  • Tiistai 8 — 17:30
  • Keskiviikko 8 — 17:30
  • Torstai 8 — 17:30
  • Perjantai 8 — 12
Poikkeusaukioloajat
Poikkeukset aukioloajoissa https://www.kerava.fi/kaupunki-ja-paatoksenteko/asiointi/keravan-asiointipiste/
  • undefined 0 — 0
Uudenvuoden aatto: Suljettu
Uudenvuodenpäivä: Suljettu
Loppiainen: Suljettu
Kiirastorstai
  • Torstai 8 — 15
Pitkäperjantai: Suljettu
1.pääsiäispäivä: Suljettu
2. pääsiäispäivä: Suljettu
Vappuaatto
  • Torstai 8 — 15
Vappu: Suljettu
Helatorstai: Suljettu
Helluntai: Suljettu
Juhannusaatto: Suljettu
Juhannuspäivä: Suljettu
Pyhäinpäivä: Suljettu
Itsenäisyyspäivä: Suljettu
Jouluaatto: Suljettu
Joulupäivä: Suljettu
Tapaninpäivä: Suljettu

Muut yhteystiedot

+358 929492745
PL 123, 04201 KERAVA

Esteettömyys

Reitti pääsisäänkäynnille
  • 3 esteetöntä autopaikkaa sijaitsee ulkona yli 10 m sisäänkäynnistä. Pysäköintiruudun leveys on vähintään 3,6 m.
  • Saattoliikenteen pysähtymispaikka sijaitsee sisäänkäynnin läheisyydessä (etäisyys enintään 5 metriä), josta sisäänkäynnille pääsee siirtymään sujuvasti.
  • Kulkureitti sisäänkäynnille on tasainen ja riittävän leveä sekä valaistu.
Pääsisäänkäynti
  • Sisäänkäynti erottuu selkeästi ja on valaistu. Sisäänkäynnin yläpuolella on katos.
  • Sisäänkäynnin ovet erottuvat selkeästi ja lasiovissa on kontrastimerkinnät. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi aukeaa automaattisesti liikkeentunnistimella.
Sisätilat
  • Asiointipiste sijaitsee samassa kerroksessa kuin sisäänkäynti.
  • Asiointipisteen ovet erottuvat selkeästi. Lasiovissa on kontrastimerkinnät.
  • Asiointipisteen odotustilassa on vuoronumerojärjestelmä ja istuimet.
  • Asiointipisteessä on kiinteä induktiosilmukka.

Palvelusta vastaa

Keravan kaupunki

Päivitetty

1.4.2025

Apua asiointiin

Kun asioit asiointipisteessä, ota mukaan henkilötodistus, kuten ajokortti tai passi. Jos hoidat toisen henkilön asiaa, tarvitset häneltä yksilöidyn valtakirjan ja oman henkilötodistuksesi.

Jos sinulla on mukana verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne, voit hoitaa Kela-asiat asiointipisteen asiakastietokoneella.

Voit tulla asiointipisteeseen opas-, avustaja- ja viranomaiskoiran kanssa.