Kela Kotkan palvelupiste
Kelan palvelupisteessä neuvotaan ja palvellaan Kelan etuuksiin liittyvissä asioissa. Voit hakea etuuksia, ilmoittaa muutoksista ja lähettää liitteitä myös OmaKelassa osoitteessa www.kela.fi/omakela. Voit myös varata ajan puhelinpalveluun. Lue lisää osoitteesta www.kela.fi/varaa-aika
Käyntiosoite
Keskuskatu 7, 48100 Kotka
Palvelupaikka kartalla (suomi.fi)Aukioloajat
- Maanantai 12 — 16
- Tiistai 12 — 16
- Torstai 12 — 16
- Perjantai 12 — 16
Muut yhteystiedot
Kelan palvelunumerotEsteettömyys
- Ainoa esteetön autopaikka sijaitsee ulkona alle 10 m sisäänkäynnistä. Pysäköintiruudun leveys on vähintään 3,6 m.
- Saattoliikenteen pysähtymispaikka sijaitsee sisäänkäynnin läheisyydessä (etäisyys enintään 5 metriä), josta sisäänkäynnille pääsee siirtymään sujuvasti.
- Kulkureitti sisäänkäynnille on tasainen ja riittävän leveä sekä valaistu.
- Kulkureitillä on 1 porrasaskelma.
- Kulkureitillä on alle 6 m pitkä luiska.
- Sisäänkäynti erottuu selkeästi ja on valaistu.
- Sisäänkäynnin ovet erottuvat selkeästi ja lasiovissa on kontrastimerkinnät. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi aukeaa painikkeen avulla automaattisesti.
- Asiointipiste sijaitsee samassa kerroksessa kuin sisäänkäynti.
- Asiointipisteessä on opasteet eri tiloihin.
- Asiointipisteen ovet erottuvat selkeästi. Lasiovissa on kontrastimerkinnät.
- Asiointipisteen odotustilassa ei ole vuoronumerojärjestelmää. Odotustilassa on istuimia.
Palvelusta vastaa
Kela
Päivitetty
22.4.2025
Apua asiointiin
Kun asioit Kelan palvelupisteessä, ota mukaasi henkilötodistus, kuten ajokortti tai passi. Jos hoidat toisen henkilön asiaa, tarvitset häneltä yksilöidyn valtakirjan ja oman henkilötodistuksesi.
Jos sinulla on mukana verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne, voit hoitaa Kela-asiat palvelupisteen asiakastietokoneella. Asiakastietokoneita ei kuitenkaan ole palvelupisteissä, joissa voit asioida vain ajanvarauksella.
Voit tulla palvelupisteeseen opas-, avustaja- ja viranomaiskoiran kanssa.