Tule käymään Kelassa | Henkilöasiakkaat | KelaSiirry sisältöön

Kela Skanssin palvelupiste

Palvelupiste palvelee vain ajanvarauksella. Voit hoitaa lähes kaikki Kela-asiat myös puhelimessa. Varaa puhelinaika osoitteessa www.kela.fi/varaa-aika tai soita palvelunumeroomme. Palvelunumerot löytyvät osoitteesta www.kela.fi/soita-kelaan. Tarvittaessa varaamme sinulle ajan palvelupisteeseen. Voit hakea etuuksia, ilmoittaa muutoksista ja lähettää liitteitä myös OmaKelassa osoitteessa www.kela.fi/omakela.

Käyntiosoite

Skanssinkatu 10, 20730 Turku

Palvelupaikka kartalla (suomi.fi)

Aukioloajat

Soita ja varaa aika
Palvelemme vain ajanvarauksella.

Muut yhteystiedot

Kelan palvelunumerot
Kela PL 10, 00056 KELA

Esteettömyys

Reitti pääsisäänkäynnille
  • Liikkumisesteisten kaikki yli 10 autopaikkaa sijaitsee pysäköintihallissa yli 10 m sisäänkäynnistä. Pysäköintiruudun leveys on vähintään 3,6 m.
  • Pysäköintihallissa on hissi, jonka ovi aukeaa automaattisesti. Hissin kerrosnumerot ovat sormin tunnusteltavissa. Uloskäyntikerroksen painike erottuu muista.
  • Saattoliikenteen pysähtymispaikka sijaitsee sisäänkäynnin läheisyydessä (etäisyys enintään 5 metriä), josta sisäänkäynnille pääsee siirtymään sujuvasti.
  • Kulkureitti sisäänkäynnille on opastettu, tasainen ja riittävän leveä sekä valaistu.
Pääsisäänkäynti
  • Sisäänkäynti erottuu selkeästi ja on valaistu. Sisäänkäynnin yläpuolella on katos.
  • Sisäänkäynnin ovet erottuvat selkeästi ja lasiovissa on kontrastimerkinnät. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi aukeaa automaattisesti liikkeentunnistimella.
Sisätilat
  • Asiointipiste sijaitsee kerroksessa 2.
  • Tilassa on hissi, jonka ovi aukeaa automaattisesti. Hissin kerrosnumerot ovat sormin tunnusteltavissa. Uloskäyntikerroksen painike erottuu muista.
  • Asiointipisteessä on opasteet eri tiloihin.
  • Asiointipisteen ovet erottuvat selkeästi. Lasiovissa on kontrastimerkinnät.
  • Asiointipisteen odotustilassa ei ole vuoronumerojärjestelmää. Odotustilassa on istuimia.
  • Asiointipisteessä on esteetön wc samassa kerroksessa kuin asiointipiste.

Palvelusta vastaa

Kela

Päivitetty

23.5.2024

Apua asiointiin

Kun asioit Kelan palvelupisteessä, ota mukaasi henkilötodistus, kuten ajokortti tai passi. Jos hoidat toisen henkilön asiaa, tarvitset häneltä yksilöidyn valtakirjan ja oman henkilötodistuksesi.

Jos sinulla on mukana verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne, voit hoitaa Kela-asiat palvelupisteen asiakastietokoneella. Asiakastietokoneita ei kuitenkaan ole palvelupisteissä, joissa voit asioida vain ajanvarauksella.

Voit tulla palvelupisteeseen opas-, avustaja- ja viranomaiskoiran kanssa.