Kela Skanssin palvelupiste
Palvelupiste palvelee vain ajanvarauksella. Voit hoitaa lähes kaikki Kela-asiat myös puhelimessa. Varaa puhelinaika osoitteessa www.kela.fi/varaa-aika tai soita palvelunumeroomme. Palvelunumerot löytyvät osoitteesta www.kela.fi/soita-kelaan. Tarvittaessa varaamme sinulle ajan palvelupisteeseen. Voit hakea etuuksia, ilmoittaa muutoksista ja lähettää liitteitä myös OmaKelassa osoitteessa www.kela.fi/omakela.
Käyntiosoite
Skanssinkatu 10, 20730 Turku
Palvelupaikka kartalla (suomi.fi)Aukioloajat
Soita ja varaa aikaMuut yhteystiedot
Kelan palvelunumerotEsteettömyys
- Liikkumisesteisten kaikki yli 10 autopaikkaa sijaitsee pysäköintihallissa yli 10 m sisäänkäynnistä. Pysäköintiruudun leveys on vähintään 3,6 m.
- Pysäköintihallissa on hissi, jonka ovi aukeaa automaattisesti. Hissin kerrosnumerot ovat sormin tunnusteltavissa. Uloskäyntikerroksen painike erottuu muista.
- Saattoliikenteen pysähtymispaikka sijaitsee sisäänkäynnin läheisyydessä (etäisyys enintään 5 metriä), josta sisäänkäynnille pääsee siirtymään sujuvasti.
- Kulkureitti sisäänkäynnille on opastettu, tasainen ja riittävän leveä sekä valaistu.
- Sisäänkäynti erottuu selkeästi ja on valaistu. Sisäänkäynnin yläpuolella on katos.
- Sisäänkäynnin ovet erottuvat selkeästi ja lasiovissa on kontrastimerkinnät. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi aukeaa automaattisesti liikkeentunnistimella.
- Asiointipiste sijaitsee kerroksessa 2.
- Tilassa on hissi, jonka ovi aukeaa automaattisesti. Hissin kerrosnumerot ovat sormin tunnusteltavissa. Uloskäyntikerroksen painike erottuu muista.
- Asiointipisteessä on opasteet eri tiloihin.
- Asiointipisteen ovet erottuvat selkeästi. Lasiovissa on kontrastimerkinnät.
- Asiointipisteen odotustilassa ei ole vuoronumerojärjestelmää. Odotustilassa on istuimia.
- Asiointipisteessä on esteetön wc samassa kerroksessa kuin asiointipiste.
Palvelusta vastaa
Kela
Päivitetty
23.5.2024
Apua asiointiin
Kun asioit Kelan palvelupisteessä, ota mukaasi henkilötodistus, kuten ajokortti tai passi. Jos hoidat toisen henkilön asiaa, tarvitset häneltä yksilöidyn valtakirjan ja oman henkilötodistuksesi.
Jos sinulla on mukana verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne, voit hoitaa Kela-asiat palvelupisteen asiakastietokoneella. Asiakastietokoneita ei kuitenkaan ole palvelupisteissä, joissa voit asioida vain ajanvarauksella.
Voit tulla palvelupisteeseen opas-, avustaja- ja viranomaiskoiran kanssa.