Hakemus tai ilmoitus
Työnantaja voi hakea Kelasta etuuksia ja korvauksia, kun työterveyspalvelut on järjestetty tai kun työntekijä on sairaana, perhevapaalla tai kuntoutuksessa. Lähes kaikki työnantajan hakemukset ja ilmoitukset voi tehdä verkossa työnantajien asiointipalveluissa. Jos työnantajalla ei ole mahdollisuutta tehdä hakemusta tai ilmoitusta verkossa, sen voi tehdä tulostettavalla pdf-lomakkeella.
Ennen kuin täytät hakemuksen, lue sivuiltamme, milloin kyseistä etuutta tai korvausta voi saada. Etuuksista ja korvauksista kertovilla sivuilla on myös tarkemmat hakuohjeet. Tarvittaessa voit kysyä asiakaspalvelustamme neuvoa hakemiseen liittyvissä asioissa.
Huomaa, että työnantajilla on etuuksiin eri hakuajat kuin henkilöasiakkailla. Jos työnantajan hakemus tai ilmoitus viipyy pitkään, se voi viivästyttää työntekijälle kuuluvan etuuden maksamista.