Avbrott och tekniska problem i MittFPA

MittFPA har ett serviceavbrott varje vecka under söndagsnatten kl. 2.30–4.00. Det kan även förekomma driftavbrott torsdagar kl. 6.00–8.00. Tjänsten kan inte användas under avbrotten.

Det görs större uppdateringar i MittFPA 4 gånger om året. Då är tjänsten ur bruk cirka en dag. Efter uppdateringen kan det finnas nya egenskaper och funktioner i tjänsten. Information om driftavbrotten och om hur länge de varar ges på förhand på fpa.fi.

Webbläsare och inställningar

Tjänsten fungerar bäst med webbläsarna Internet Explorer och Mozilla Firefox. Om du använder andra webbläsare (t.ex. Chrome) ska du kontrollera att den automatiska ifyllningen inte är aktiverad.

Vid problemsituationer ska du kontrollera att du

  • navigerar med hjälp av menyn till vänster och i vissa situationer med knapparna. Undvik webbläsarens funktioner för bakåt och framåt.
  • skriver ut sidorna i liggande format så att det finns plats för all information på utskriften.
  • har följande inställningar:
    • JavaScript används
    • Din webbläsare stöder SSL-kryptering
    • Din webbläsare godkänner kakor (cookies)

Teknisk kundsupport

Om du inte lyckas lösa det tekniska problemet själv kan du kontakta oss per e-post: tekninentuki@kela.fi. Den tekniska supporten svarar inte på frågor om hur man använder tjänsten, och inte heller på frågor om offentliga upphandlingar eller förmåner.

Om du behöver hjälp med att använda MittFPA, t.ex. hur du ska göra för att fylla i en ansökan eller skicka bilagor, så ska du ringa FPA:s telefonservice.

I MittFPA finns också anvisningar som underlättar användningen av e-tjänsten.

Läs mer