Avbrott och tekniska problem | Privatpersoner | FPAGå till innehållet

Avbrott och tekniska problem i MittFPA

MittFPA har ett serviceavbrott varje vecka under söndagsnatten kl. 2.30–4.00. Det kan även förekomma driftavbrott torsdagar kl. 6.00–8.00. Tjänsten kan inte användas under avbrotten.

Det görs större uppdateringar i MittFPA 4 gånger om året. Då är tjänsten ur bruk cirka en dag. Efter uppdateringen kan det finnas nya egenskaper och funktioner i tjänsten. Information om driftavbrotten och om hur länge de varar ges på förhand på fpa.fi.

Webbläsare och inställningar

MittFPA fungerar bäst i de nyaste webbläsarna. Du kan använda tjänsten också i äldre webbläsare, men då fungerar den inte nödvändigtvis på rätt sätt i alla situationer. I äldre webbläsare kan tjänsten också se annorlunda ut och användbarheten kan vara sämre. Vi rekommenderar inte att tjänsten används i webbläsaren Internet Explorer.

Vid problemsituationer ska du kontrollera att du har följande inställningar:

  • JavaScript används
  • Din webbläsare stöder SSL-kryptering
  • Din webbläsare godkänner kakor (cookies)

Teknisk kundsupport

Om du inte lyckas lösa det tekniska problemet själv kan du kontakta oss per e-post: tekninentuki@kela.fi. Den tekniska supporten svarar inte på frågor om hur man använder tjänsten, och inte heller på frågor om offentliga upphandlingar eller förmåner.

Om du behöver hjälp med att använda MittFPA, t.ex. hur du ska göra för att fylla i en ansökan eller skicka bilagor, så ska du ringa FPA:s telefonservice.

I MittFPA finns också anvisningar som underlättar användningen av e-tjänsten.

Läs mer

Senast ändrad 22.2.2024