Anvisningar och IT-stöd

E-tjänsten innehåller anvisningar, som gör det lättare för dig att använda tjänsten.

Tekniska problem i e-tjänsten

Om det uppstår problem kontrollera att

  • e-tjänsten fungerar med navigeringen på vänster sida eller i vissa fall med knappar.Undvik dock att gå bakåt till föregående webbsida med "Tillbaka"-knappen"
  • du skriver ut i vågrätt format, så att du får med all information
  • du har följande inställningar i webbläsaren
  1. stöder JavaScript
  2. stöder SSL-kryptering
  3. godkänner användningen av cookies

Ifall det uppstår problem när du är inne på FPA:s e-tjänster kan du kontakta vår tekniska kundsupport tekninentuki@kela.fi. Ibland förorsakar brandväggar, gamla versioner av webbläsare och gamla operativsystem problem. FPA:s tekniska kundsupport svarar inte på frågor om förmåner.

Har du frågor om att använda e-tjänsten eller om du behöver råd om förmånen kan du ringa till ett servicenummer

FPA ansvarar inte för att internetuppkopplingen fungerar eller hur effektiv den är. Det kan förekomma oväntade avbrott i användningen av e-tjänsten.   

Uppdateringar orsakar avbrott i e-tjänsten

Varje vecka på natten till söndag mellan kl. 02.30–04.00 är e-tjänsten ur bruk på grund av service och uppdateringar.

Några gånger i året uppdateras e-tjänsten med nya funktioner och egenskaper. Då publiceras ett meddelande på fpa.fi med information om avbrottet och hur länge det varar.