Tillgänglighetsutlåtande för kundservicechatten och distansservicen | Om FPA | FPAGå till innehållet

Avbrott i FPA:s webbtjänster 9.10 Läs mer

Tillgänglighetsutlåtande för kundservicechatten och distansservicen

Det här tillgänglighetsutlåtandet gäller FPA:s kundservicechatten på MittFPA och distansservicen. Utlåtandet har gjorts 23.9.2025.

Tjänstens tillgänglighet har bedömts hos FPA. 

Alternativa sätt att sköta ärenden

Om du inte kan sköta ditt ärende på nätet kan du ringa till FPA:s telefonservice eller besöka ett serviceställe.

Tillgänglighet

Tjänsten uppfyller tillgänglighetskraven (WCAG-kriterierna på nivåerna 2.1 A och AA).

Har du upptäckt brister i tillgängligheten på vår webbplats? Låt oss veta det så gör vi vårt bästa för att åtgärda bristerna. Du kan använda blanketten nedan för att ge respons och även för att göra en tillgänglighetsbegäran. Vi svarar inom två veckor.

Ge respons om tillgänglighet.

Om du upptäcker problem som gäller tillgängligheten ska du först ge oss respons på saken. Vi svarar inom 2 veckor.

Om du inte är nöjd med det svar du har fått eller inte får något svar alls inom två veckor kan du lämna in en anmälan om bristande tillgänglighet till Transport- och kommunikationsverket Traficom. På www.tillgänglighetskrav.fi webbplats finns det beskrivet hur du kan lämna in en anmälan och hur ärendet behandlas.

Tillsynsmyndighetens kontaktuppgifter

Transport- och kommunikationsverket Traficom
Enheten för tillsyn över digital tillgänglighet
www.tillgänglighetskrav.fi
tillganglighet@traficom.fi
telefonnummer växeln 029 534 5000

Läs mer

Senast ändrad 23.9.2025