Kelan asiakaspalvelu

Verkossa

Kelan sivuilta saat tietoa. Voit myös hoitaa siellä Kelan tukiin liittyviä asioita.

Voit kysyä verkossa neuvoa Kysy Kelasta -palstalla.

Voit laskea Kelan sivuilla olevilla laskureilla, paljonko voit saada tukea.

Kelan asiointipalvelussa (yleissuomeksi) on turvallista hoitaa asioita.

Verkkopalveluun pitää kirjautua. Tarvitset pankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. Kirjautuneena voit

  • hakea Kelan maksamia tukia
  • lähettää liitteitä
  • hakea Suomen sosiaaliturvaan kuulumista, jos olet muuttanut ulkomailta Suomeen
  • tarkistaa hakemuksesi tilanteen
  • ilmoittaa muutoksista
  • lakkauttaa tuen.

Puhelimessa

Voit hoitaa melkein kaikki Kela-asiasi myös puhelimessa. Kelan puhelinpalvelu on avoinna arkisin 9-16.

Palvelunumerot ovat

  • Asuminen    020 692 210
  • Eläkkeet    020 692 202
  • Kansainväliset tilanteet    020 634 0200
  • Kuntoutus ja vammaistuet    020 692 205
  • Opiskelu ja asevelvollisuus    020 692 209
  • Perintä   020 634 4940
  • Sairastaminen ja kortit    020 692 204
  • Toimeentulotuki    020 692 207
  • Turvakieltoasiakkaat    020 635 3500
  • Työttömyys     020 692 210
  • Vanhemmuus    020 692 206

Toimistossa

Etsi lähin toimisto Kelan sivuilta (yleissuomeksi). Löydät hausta myös toimistojen aukioloajat.

Ajanvarauksella

Voit varata ajan Kelan toimistoon tai puhelinneuvontaan. Varaa aika, jos elämässäsi on tapahtunut iso muutos tai jos asiasi on monimutkainen.

Varaa aika Kelan sivuilla (yleissuomeksi)

Tarvitsetko tulkkia?

Jos tarvitset asioinnissa tulkin apua, ota yhteys Kelaan tai katso lisätietoja Kelan sivuilta (yleissuomeksi).