Kelan asiakaspalvelu

Verkossa

Kelan sivuilta saat tietoa. Voit myös hoitaa siellä Kelan tukiin liittyviä asioita.

Voit myös kysyä verkossa Kelasta neuvoa Kysy Kelasta -palstalla.

Voit laskea Kelan sivuilla olevilla laskureilla, paljonko voit saada tukea.

Kelan asiointipalvelussa (yleissuomeksi) on turvallista hoitaa asioita.

Kirjaudu asiointipalveluun omilla verkkopankkitunnuksillasi tai puhelimesi mobiilivarmenteella.

Kelan asiointipalvelussa voit

  • hakea Kelan maksamia tukia
  • lähettää liitteitä
  • hakea Suomen sosiaaliturvaan kuulumista, jos olet muuttanut ulkomailta Suomeen
  • tarkistaa hakemuksesi tilanteen
  • ilmoittaa muutoksista
  • lakkauttaa tuen.

Puhelimessa

Voit hoitaa melkein kaikki Kela-asiasi myös puhelimessa.

Palvelunumerot ovat

  • Asevelvollisen tuet 020 692 200
  • Asumisen tuet 020 692 201
  • Eläkeasiat 020 692 202
  • Kela-kortti ja eurooppalainen sairaanhoitokortti 020 692 203
  • Kuntoutus 020 692 205
  • Lapsiperheiden tuet 020 692 206
  • Kansainväliset tilanteet 020 634 0200
  • Omaisen kuoltua 020 692 208
  • Opiskelijan tuet 020 692 209
  • Sairastaminen 020 692 204
  • Toimeentulotuki 020 692 207
  • Työttömyysajan tuet 020 692 210
  • Vammaistuet ja vammaiskortti 020 692 211

Toimistossa

Etsi lähin toimisto Kelan sivuilta (yleissuomeksi).
 

Ajanvarauksella

Voit varata ajan Kelan toimistoon tai puhelinneuvontaan. Varaa aika, jos elämässäsi on tapahtunut iso muutos tai jos asiasi on monimutkainen.

Varaa aika Kelan sivuilla (yleissuomeksi)

Tarvitsetko tulkkia?

Jos tarvitset asioinnissa tulkin apua, ota yhteys Kelaan tai katso lisätietoja Kelan sivuilta (yleissuomeksi).