Käyttökatko verkkoasioinnissa 18.4. klo 02.30–06.00 Lisätietoja
Kuulo- ja puhevammaiset asiakkaat
Voit tilata matkasi tekstiviestillä sen jälkeen kun olet ilmoittanut asiakastietosi oman alueesi tilausvälityskeskukseen.
Vaikka olisit käyttänyt tekstiviestipalvelua aiemmin, sinun pitää ilmoittaa asiakastietosi tilausvälityskeskukseen myös niillä alueilla, joilla palveluntuottaja vaihtui 1.7.2018. Näitä ovat Kainuu, Keski- ja Pohjois-Pohjanmaa, Keski-Suomi, Lappi, Pohjois-Karjala, Päijät-Häme ja Satakunta.
15.12. 2020 palveluntuottajat vaihtuvat Lapin ja Kanta-Hämeen alueille
Vaikka olisit käyttänyt tekstiviestipalvelua aiemmin, sinun pitää ilmoittaa asiakastietosi tilausvälityskeskukseen.
Ilmoita puhelimitse tai tekstiviestillä tilausvälityskeskukseen seuraavat tiedot
- nimesi
- henkilötunnuksesi
- puhelinnumerosi
- kotiosoitteesi.
Tämän jälkeen voit tilata matkan tekstiviestipalvelusta. Ilmoita tilausviestissä
- nimesi
- hakuosoite
- matkan määränpää (esim. sairaala)
- kellonaika, jolloin sinun tulee olla hoitoyksikössä
- mahdolliset apuvälineet.
Maakunta | Tekstiviestinumero |
---|---|
Etelä-Karjala | 044 7770071 |
Etelä-Pohjanmaa | 040 159 8089 |
Etelä-Savo | 044 700 8877 |
Kainuu | 050 320 3908 |
Kanta-Häme | 18182 |
Keski- ja Pohjois-Pohjanmaa | 050 320 3908 |
Keski-Suomi | 040 180 0900 |
Kymenlaakso | 040 565 2132 |
Lappi | 18567 |
Pirkanmaa | 046 50139414 |
Pohjanmaa | 044 3324 238 |
Pohjois-Karjala | 040 180 0900 |
Pohjois-Savo | 040 1800900 |
Päijät-Häme | 050 472 5675 |
Satakunta | 040 7133700 |
Uusimaa | 18567 |
Varsinais-Suomi | 040 7133700 |
Tilausvälityskeskuksen henkilörekisterin ylläpitäjä on Kela. Tilausvälityskeskukselle annettuja tietoja käytetään ainoastaan asiakkaan matkan järjestämiseen ja matkakorvaushakemuksen käsittelyyn Kelassa.